Articole

Tehnici de gestionare a stresului – Jurnalul Întâmplărilor Pozitive

Ce este un jurnal al întâmplărilor pozitive? Jurnalul zilnic presupune ca noi să redactăm evenimentele care se întâmplă în viața de zi cu zi și poate fi un instrument util de reflecție asupra gândurilor, emoțiilor și comportamentelor personale. În psihoterapie, mai ales în terapiile cognitiv-comportamentale, tehnica jurnalului este eficientă în planificarea activităților zilnice, precum și … Citește în continuare Tehnici de gestionare a stresului – Jurnalul Întâmplărilor Pozitive

Strategii de organizare a învățării – Hărțile Conceptuale și Hărțile Mentale

Hărțile conceptuale și hărțile mentale Harta conceptuală sau harta mentală reprezintă o metodă de învățare de tip grafic prin care creăm legături și relații între un concept de bază și alte concepte, precum și între diverse concepte asociate. Hărțile conceptuale se prezintă sub diverse forme: metoda ciorchinelui, rețelele conceptuale, hărțile mentale (mind-mapping). Toate acestea au … Citește în continuare Strategii de organizare a învățării – Hărțile Conceptuale și Hărțile Mentale

Fișă de Post – Analist Resurse Umane / Analist HR

Cu ce se ocupă analistul HR? Angajații acestui post realizează majoritatea activităţilor funcţionale de resurse umane. Analiștii HR au datoria principală de a-i informa pe angajații precum și pe managerii unei întreprinderi cu privire la informațiile relevante despre selectarea și gestionarea resurselor umane în cadrul unei întreprinderi, precum și despre impactul măsurilor luate asupra angajaților … Citește în continuare Fișă de Post – Analist Resurse Umane / Analist HR

Sugestii pentru planificarea și implementarea rezoluțiilor și proiectelor noi

Acum patru săptămâni am trecut într-un an nou, an despre care credem că ar putea fi, în funcție de așteptările fiecăruia dintre noi, provocator, armonios, dezamăgitor sau satisfăcător. Ca în fiecare an, fiecare dintre noi își propune atingerea unor promisiuni sau rezoluții pe parcursul anului curent. Din păcate, deși ne propunem multe rezoluții asta nu … Citește în continuare Sugestii pentru planificarea și implementarea rezoluțiilor și proiectelor noi

Rezilența – Ce este și cum o putem dezvolta?

Ce este reziliența? Conform medicului psihiatru și profesorului dr. Christophe Andre, a fi rezilient nu presupune doar a face față încercărilor vieții, ci de a reîncepe să fim fericiți după ce am trecut peste acestea. Reziliența este capacitatea de a face față provocărilor vieții și de a reveni în starea psihologică de dinainte de eveniment … Citește în continuare Rezilența – Ce este și cum o putem dezvolta?

Fișă de post – Contabil

Cu ce se ocupă contabilul? Contabilii au ca sarcini principale înregistrarea, colectarea, analizarea și raportarea datelor financiare. Principala lor sarcină este de a ține o evidență contabilă a operațiilor financiare și a bunurilor deținute de o instituție sau firmă, evidență care poate lua forma unor rapoarte sau registre de lucru specifice. Practicanţii unei astfel de … Citește în continuare Fișă de post – Contabil

Luarea de notițe – Sistemul Cornell

Avantajele notițelor Notițele sunt o sursă alternativă pentru studiu, alături de manual și de bibliografia aferentă. Studiul după notițe are următoarele avantaje: Este o modalitate externă de stocare a informației: odată ce informațiile auzite în timpul orei au fost notate, ele vor putea fi oricând accesate și revizuite.Facilitează memorarea și reactualizarea materialului. Faptul că se … Citește în continuare Luarea de notițe – Sistemul Cornell

Gândirea critică

Ce este gândirea critică Conform teoriilor psihologiei cognitive gândirea are la bază două componente : o componentă informațională, referitoare la conținutul gândirii (Ce știm?), și o componentă operațională, referitoare la operațiile sau funcțiile acesteia (Ce facem?). Eficiența gândirii este dată de capacitatea sa de a integra ambele componente și de a le utiliza într-o manieră … Citește în continuare Gândirea critică

Tehnici de Învățare – Metoda 5W1H

Învățarea permanentă. Învățarea poate fi împărțită în două tipuri : cea tradițională, statică și cea permanentă, flexibilă. În timp ce prima dimensiune se referă în principal la o învățare care are la bază o relație ierarhică profesor-elev, cu implicare redusă din partea elevului, cu accent pe memorarea prin repetiție a unor informații prezentate static și … Citește în continuare Tehnici de Învățare – Metoda 5W1H

Fișă de post – Medic

Cu ce se ocupă medicul? Munca de medic este aceea de a trata oamenii şi de a împiedica evoluţia bolilor acestora. Munca de doctor este o muncă de specialist ce presupune o pregătire într-un anumit domeniu al medicinii (medic generalist, pediatru, internist, chirurg ortoped, ginecolog, geriatru, patolog, anestezist şi aşa mai departe). Conform Articolului 374, … Citește în continuare Fișă de post – Medic